Ondersteuning en advisering in bedrijfsprocessen
Alleen goed zijn in je vak is niet voldoende. Als vakman sta je je mannetje, maar om een bedrijf te leiden komt er nog veel meer om de hoek kijken zoals offerte-, relatie-, debiteuren-, personeelsbeheer en overige administratieve zaken in het bedrijf. Wij kunnen u hierin begeleiden, maar ook ondersteunen.
 
Relatiebeheer
Uw bedrijf staat met het hebben van goede relaties. Niet alleen nieuwe relaties maar juist de bestaande. Bestaande relaties kennen de kwaliteit die u levert en u hoeft uw bedrijf niet opnieuw te verkopen. U hoeft alleen te zorgen dat u in beeld blijft. Maar hoe doe ik dat? Welke mogelijkheden heb ik als bedrijf? Relatiemanagement – In beeld komen, in beeld zijn en in beeld blijven.
 
Offertebeheer
De offerte is de eerste kennismaking met uw bedrijf. Een offerte opmaken die voor uw klant duidelijk en begrijpelijk is lijkt eenvoudig maar in de praktijk blijkt dat dit niet altijd zo eenvoudig is. Denk na over de behoefte van je klant. Naar welke voordelen is zij/hij op zoek? Maak duidelijk dat er alternatieven zijn. Door het uitbrengen van een “goede” offerte verhoog je je scoringskans en maak je het verschil ten opzichte van je collega.
 
Calculatie en begroten
De onderbouwing van de offerte is de begroting. Het opstellen van een duidelijke calculatie/begroting voor uw klant is van essentieel belang en geeft de klant het vertrouwen dat ze met u de juiste keuze gaan maken.
 
Faalkosten reduceren
Door optimalisatie van de bedrijfsprocessen nemen de faalkosten af. De faalkosten van een gemiddeld onderhoudsbedrijf bedraagt ongeveer tussen de 7% en 12% van de omzet. Faalkosten ontstaan voornamelijk door een slechte communicatie en gegevensuitwisseling. Standaardisering van de bedrijfsprocessen levert niet alleen eenduidigheid op maar zal op termijn de faalkosten met 50% reduceren.
  
Projectbeheer
Het hart van uw bedrijf zijn de lopende werken. Hier wordt het rendement gemaakt. Door een juiste registratie van uren en kosten en inzicht in uw onderhanden werk houdt u hierop grip. Bij het opstarten van een project worden de meeste kosten gemaakt. Dit moet zo efficiënt mogelijk gebeuren. Is het juiste materiaal en materieel aanwezig. Zijn de medewerkers goed geïnformeerd met de werkinstructie, etc. Door het vastleggen en het maken van de juiste afspraken kunt u de opstartkosten reduceren.
 
Facturatie
Wist u dat u altijd te weinig factureert. Bij grote werken zijn er veelal afspraken met betrekking tot de facturatie, termijnen en eindfactuur. Juist bij de uitvoering van het meerwerk en bij de kleine werken in regie wordt door onvoldoende registratie te weinig gefactureerd. Door onder andere het werken met bonnen kan hierin verbetering worden gebracht. Door middel van het maken van afspraken kunt u dit voorkomen.
 
Debiteurenbeheer
Debiteurenbeheer is een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering. Iedereen wil natuurlijk op tijd betaald worden voor zijn geleverde diensten. Met een duidelijk beleid en goede afspraken kun je adequaat de betalingstermijn verlagen.
 
Klanttevredenheid verbeteren
Bedrijven die actief werken aan het vergroten van de klanttevredenheid leveren een positieve indruk bij bestaande klanten. Uit de praktijk blijkt dat deze het bedrijf op langere termijn trouw blijven en bijdragen aan de groei van het bedrijf. Klanttevredenheid kan je meten. Hebt u wel eens gevraagd aan uw klant of zij tevreden zijn over het werk dat u heeft uitgevoerd. Hebt u toen ook een eerlijk antwoord ontvangen? Door samen met uw klant na oplevering van het project deze te evalueren komt u er achter waar de zaken goed maar ook slecht zijn verlopen. Uw klant zal het waarderen als u bezig bent uw kwaliteit te verhogen.
 
Klachtafhandeling
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Het ontvangen van een klacht is nooit leuk. Het is belangrijk dat op een klacht de juiste reactie komt. Heeft de klant het gevoel dat er niet serieus wordt omgegaan met zijn klacht dan zal deze zeker de relatie met het bedrijf verbreken. Zeker zal deze klant geen mond op mond reclame verzorgen. Zorg ervoor dat je als bedrijf een goede procedure hebt voor het reageren en opvolgen van klachten. Een klacht is ook een kans.
 
Werving en selectie
Bent u voor uw organisatie op zoek naar een nieuwe medewerker op MBO of HBO niveau met kennis van de volgende vakgebieden; Calculatie, RGVO, Werkvoorbereiding, Onderhoudsadviseur, Hoofd bedrijfsbureau, Projectleider, Bedrijfsleider die u direct in dienst wilt nemen? Plaats dan uw werving- en selectieopdracht bij ons.
 
Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij kunnen voor jou de perfecte baan vinden. Stuur je CV naar info@bliksem-advies.nl.
Tijdens de selectieactiviteiten kijken wij niet alleen naar criteria zoals opleiding-, werkervaring- en competentie-eisen maar screenen wij kandidaten ook op hun motivatie, persoonlijke interesses, ambities en bedrijfscultuurwaarden.
 
• HRM – Personeelszaken
Uw medewerkers zijn uw kostbaarste bezit. Tevreden maar ook trotse medewerkers hebben een hogere productiviteit en zijn bereid zich extra in te zetten. Tevredenheid en trots zijn op het bedrijf ontstaat door goed werkgeverschap en niet door hoog belonen. Een goede beloning is wel een voorwaarde. Als uw mensen u respecteren en aardig vinden, zijn ze eerder bereid een “stapje” harder te lopen, maar uiteindelijk hangt dit natuurlijk af van uw kwaliteit als werkgever en/of manager.
 
• Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
Een bedrijf dat bijdraagt aan de samenleving, plaatst zich in de samenleving. MVO geeft meerwaarde aan het bedrijf maar ook aan de samenleving zonder dat dit ten koste gaat van het rendement en de winstgevendheid van het bedrijf. Door duurzaam onderhoud kunnen schilders- en onderhoudsbedrijven hun bijdrage leveren aan het milieu en de maatschappij. Niet alleen met de juiste keuze van producten maar ook met het verantwoord omgaan met energie en water, het scheiden van het afval en het afval te beperken.
 
Advies in automatisering
Met de juiste keuze in automatisering kunnen bedrijfsprocessen beter beheerst en bestuurd worden. Wordt door het bedrijf wel optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de huidige programmatuur? Moet ik een overstap overwegen, omdat ik uit het jasje ben gegroeid als bedrijf. Heel veel vragen en mogelijkheden maar met de juiste begeleiding kunt u ver komen.
 
• Bedrijfsfinancieringen / Hypotheken
Tegenwoordig is het verkrijgen van een bedrijfsfinanciering maar ook een hypotheek voor de ondernemer niet eenvoudig. In samenwerking met mijn partner Consult Company www.concom.nl kunnen wij u hierin volledig adviseren en begeleiden.
 
 Bedrijfspresentatie en webdesign
Een eerste indruk kan je maar een keer maken. Gaat het om een nieuw logo, een website, een luxe brochure, speciaal drukwerk of een geheel nieuw bedrijfsconcept met marketinguiting. Samen met mijn partner www.btxgpb.nl die dit voor u kunt verzorgen.